Београд, Минхен

Како год се окренете, чак и ако сте поборник децентрализације, Београд јесте престоница Србије на коју се сви у истој угледају. Град са сигурно, иако је званично мање, два милиона становника, свакодневно има све више бициклиста. Сви ми бициклисти смо грађани Београда и једна велика породица, коју везује заједничка љубав према нашим двоточкашима и интерес да што више учинимо за нашу бициклистичку заједницу, када је реч о нашој безбедности, условима у саобраћају и повећању броја стаза.

Да нас је све више, показао је и овог месеца одржани Orange bike ride у оквиру Београд Велоград фестивала. Вожња је организована трећу годину за редом и на њој је било, по слободној процени, око хиљаду  учесника. 2013. није било ни близу толико учесника. Возила сам тада, гарантујем. А имам и мајицу да то и докажем. 500 мајица са знаком вожње је ове године разграбљено. Мени било врућина да се гурам.

Овог месеца је 16. Јула био и светски дан бициклиста, које су чланови нашег удружења, о ироније, (уместо да су се возили заједно уживајући у чарима жарког лета) провели испод старог савског моста покушавајући да зауставе радове на такозваној огледној променади будућег Београда на води. Радови су у великој мери угрозили могућност кретања по бициклистичкој стази која је затворена на потезу од испод Бранковог моста па три стотине метара даље. Алтернативна обилазница се гради, после преговора са градским оцима, па је у то име и назив овомесечне Критичне масе, планиране за суботу, 26. 07. 2015. ОБИЛАЗАК РАДОВА.

У суштини, невероватно је колико је мало потебно да се направи обична бициклистичка стаза. О спектаклуларним ћете читати у наставку текста. А о овоме о чему причам, уверите се и сами. Седите на бицикли и возите се по Савамали. Видећете свашта. Не само хипстере на бајковима (!).

Већ Београд  који мења своје лице из дана у дан. И беду азиланата и сјај новог богатства на једном месту. Искуство је незаборавно. Страшно за нас бициклисте у Београду је чињеница да је једна приватна иницијатива (реч је о потезу око новог монденског локала) чаробним штапићем и нашом, грађанском иницијативом, за пар дана направила оно о чему говоримо стално. Средите нам постојеће и изградите нове бициклистичке стазе. Бранков и Панчевачки мост. Учините Београд заиста градом будућности, а не калдрмисаним и бедним реликтом прошлих времена.

Ми смо чардак ни на небу ни на земљи, ми бициклисти у Београду.

И лагала сам када сам у неком од претходних постова  рекла да су се ствари поправиле последњих година гледе нас бициклиста. Да нас воле и респектују у саобраћају. Прошлог месеца на пример, нисам била на Критичној маси. Пукла ми гума на путу. Избацили ме из градског у који сам пробала да уђем са бајком. И то јако ружно, насилно.

Но, овог месеца, да изађем из ламента над несрећом бициклиста без довољно стаза и добре воље за промене, Београд је имао и једну високу политичку гошћу, немачку канцеларку Ангелу Меркел, па сам у складу са том посетом одабрала један текст из немачке штампе који се тиче планова за Минхен, када је реч о стазама. Текст је објављен 22. Јуна.

„Бициклисти  у Минхену могли  би да лете у будућности, ако планери одлуче да се определе за повишене” Бике аутопутеве “- руте без аутомобила који ће буквално подићи бициклисте изнад  гужви у саобраћајном шпицу.

Без одређених бициклистичких стаза, бициклизам у Минхену и  његовим околним подручјима није за оне са слабим срцем.

Међутим, ово би се могло бити ускоро променити, преноси Süddeutscher Zeitung.

Удружење за планирање Субурбан Минхена (ПВ) најавила је да ће ускоро можда представити  “Бике аутопутеве” у граду.

Ове специјално пројектоване руте већ постоје у Данској и Холандији – у петак, стручњаци ће спровести анкету да видимо колико је та идеја изводљива  у Минхену.

Ако планови ступе на снагу, Минхен могао да види стазе око 5 -15 километара дуге и 4 метра широке, што значи да бициклисти могу уживати туру слободну од раскрсница и семафора.

Ипак, цена овог луксуза ће бити висока, стручњаци процењују да ће путеви коштати око 1 милион € по километру.

ПВ ће спровести студије изводљивости на шест потенцијалних бициклистичких рута у граду.

Један важан критеријум: путеви морају повезати густо насељене области са зонама за посао и са универзитетима, као и са центром града.

“Како ствари стоје у овом тренутку, ми смо препоручили пилот пут између Минхена и Гарцхинга [град око 15км северно од Минхена]”, рекла је Биргит Каструп, ПВ урбаниста.

“Надамо се да ће више људи бирати да путују бициклом, а не колима када нова траса буде горе и крене“, додала је она.

Мартин Глас, председавајући Генералног немачког Бициклистичког клуба, види идеју као што je ова са доста потенцијала.

“До сада, било је мукотрпан задатак бициклистима да се пробију у град”, рекао је он.

Ипак, иако је мали сегмент сличних бициклистичких аутопутева створен у Рурској долини, планови за Минхен су и даље веома теоретски.

И са очекиваним трошковима милион € 1 по километру,  може бити неко време пре него што бициклисти почну да уживају ове повишене путеве у граду.“
http://www.thelocal.de/20150722/munich-plans-cycle-paths-in-the-sky

Следећи текст ће бити о бициклистичком рају Копенхагена.
До тада…читамо се и возимо се!

Leave a Reply