Njujork dodaje zaštićene trake za bicikliste s kraja na kraj grada

zaštićene trake za bicikliste

Farbane saobraćajne trake za bicikliste nisu delotvorne, nužno je i fizičkim preprekama zaštititi korisnike bicikala od motornih vozila. Za funkcionisanje gradskog biciklističkog saobraćaja, pored lokalnih, potrebne su zaštićene trake za bicikliste i trase za korisnike bicikala s kraja na kraj grada, koje će Njujok graditi ove godine.

Saobraćajne trake za bicikliste su veoma popularne jer se gradovi bore s gužvom u saobraćaju. Bicikli zauzimaju mnogo manje prostora nego automobili, korišćenje bicikla podstiče zdraviji način života stanovništva gradova koje uglavno sedi, i korišćenje bcikla smanjuje količinu izduvnih gasova.

Ali, mešanje bicikala i automobila je smrtonosno. Vozači često ne uočavaju ljude na biciklima ili odbijaju da s njima dele kolovoz. Opasnost nastaje zbog razlike u brzini bicikala i automobila, i u svakom njihovom konfliktu, gubitnik će garantovano biti vozač bicikla.

Samo zaštićene saobraćajne trake za bicikliste mogu zaštititi biciklistu od povrede. Farbanje belih linija na ulicama i njihovo nazivanje “saobraćajnim trakama za bicikliste” jednostavno ne radi.

Vozačima bicikala je potrebna fizička prepreka izmedju njih i automobila i kamiona, koju motorna vozila ne mogu preći.

Najdelotvornije rešenje primenjeno u mnogo slučajeva su parkirani automobili kao prepreka, što još više udaljava saobraćaj od korisnika bicikla.

Grad Njujork je 2016. godine izgradio 18 milja zaštićenih saobraćajnih traka za bicikliste. Prošle godine je dodao još 25 milja.

“Pre dvadeset godina grad je napravio krupan korak napred prvim planom izgradnje mreže saobraćajnih traka za bicikliste, i sada korišćenje bicikla eksponencijalno raste, brže od bilo koje druge vrste prevoza u gradu”, rekla je komesarka njujorške Uprave za prevoz Poli Trot za sajt “Curbed” (deo “industrije gradova za ljude”).

Gradonačelnik Bil de Blasio ima planove za 50 milja zaštićenih saobraćajnih traka za bicikliste u Njujorku, ali mnoge nisu gradjene na Menhetnu, nego u predgradjima, i to samo severnim i južnim. Nijedna traka ne ide s kraja na kraj grada. To će se uskoro promeniti.

Posle pogibije 23 korisnika bicikla u Njujorku prošle godine, grad sada planira izgradnju dve zaštićene saobraćajne trase za bicikliste, koje će povezati Istočni kraj sa Zapadnim krajem grada. Prva će ići ka istoku 26. ulicom, a ka zapadu 29. ulicom. Kasnije ove godine biće dodata još jedna trasa ka istoku 52. ulicom, a ka zapadu 55. ulicom. Projektovanje i izgradnja tih trasa koštaće grad po oko 500.000 dolara.

 

 

cleantechnica

1 Response
  1. Slobodan Sevanović

    Paris već odavno ima rezervisanu traku za a urobuse i bicikliste, a New York je na drugoj planeti. Boi sam u oba grada, pa ne lupam u prazno, istina je.

Leave a Reply