Pedeset predloga za gradonačelnika

Dragi biciklisti i biciklistkinje,

na 50-toj Kritičnoj masi nas je bilo preko 500! Sjajna poruka za gradonačelnika Sinišu Malog, sa kojim će se predstavnici beogradskih biciklističkih udruženja sastati 9. juna. Ovaj sastanak je zasluga svih vas koji već mesecima dolazite na Kritičnu masu i podržavate ovaj skup, a tema mase u medijima je inicirala da do sastanka dođe! Udruženje građana “Ulice za bicikliste” je poslalo gradskoj upravi 13 predloga za širenje i povezivanje postojeće biciklističke mreže u Beogradu, a od vas ih očekujemo još, možete ih slati na adresu ulicezabicikliste@uzb.rs:

1. Veza Brankovog mosta i centra Beograda i popravka trotoara na uzvodnoj strani mosta.

2. Alternativna veza Brankovog mosta i biciklističke staze ka Adi (kada se popravi trotoar na uzvodnoj strani jer sa te strane ne postoji lift)

3.Širenje pešačke zone u centru Beograda, sa koridorima za biciklistički saobraćaj

4.Popravka trotoara na Pančevačkom mostu i povezivanje leve obale Dunava biciklističkom stazom sa centrom Beograda
5.Nastavak biciklističke staze sa desne strane Bulevara Mihajla Pupina (gledano ka opštini Novi Beograd, a od raskrsnice  kod TC Ušće). Biciklisti i sad koriste ovaj pravac i to bi trebalo legalizovati

6. Nastavak biciklističke staze duž Bulevara Nikole Tesle ka hotelu Jugoslavija

7. Pravljenje posebne biciklističke staze na Zemunskom keju nakon hotela Jugoslavija

8. Završetak biciklističke staze od Pupinovog mosta do naselja Borča

9.  Biciklistička staza pored Dejton pumpe. Trenutno je ovaj fragment prilično neprohodan za bicikliste zbog objekata na autobuskom stajalištu i nejasno definisanih površina.

10. Biciklistička staza ili traka u ulicama Cara Dušana, Džordža Vašingtona i 27. marta.

 11.Veza Ade Ciganlije sa Rakovicom i Topčiderskim parkom

12. Definisanje  “zona 30” i zona usporenog saobraćaja duž sporednih ulica na Zrenjaninskom putu

13. Sprovođenje onlajn i terenske ankete o navikama biciklista i rutama koje koriste.

Poslednju stavku smatramo posebno bitnom jer naš  subjektivni utisak često nije ono što i ostali biciklisti percipiraju kao opasnost ili prepreku. Da bi se broj biciklista povećao, smatramo da bi trebalo uzeti u obzir i korisnike koji su neiskusni i njihov subjektivni osećaj. Iskusni biciklisti i rekreativci već sad koriste kolovoz i nemaju istu percepciju bezbednosnog rizika kao neiskusni koji se na vožnju kolovozom ne bi odvažili.  Podsećamo da je i više anketa ukazalo na to da kao glavni razlog zbog koga ne koriste bicikl kao sredstvo transporta biciklisti navode nedostatak biciklističkih staza, ponašanje vozača motornih vozila i nedovoljno bezbedne prelaze i raskrsnice.

Pozivamo Vas da dostavite vaše predloge do 8. juna , pa ćemo izabrati one koji se najčešće ponavljaju i predati ih gradonačelniku.

Ovde skrećemo i pažnju na nedavno završenu studiju o bezbednosti biciklista u Beogradu koju je naručio Sekretarijat za saobraćaj, a završena je prošle nedelje. Nadamo se da će ovaj dokument uskoro postati javan, što je nezvanično obećao sekretar za saobraćaj gospodin Dušan Rafailović. Od strane UG “Ulice za bicikliste” je upućen zahtev za informaciju od javnog značaja u vezi pomenute studije, i očekujemo da ćemo tokom ove nedelje dobiti kopiju. U okviru studije su urađene ankete među biciklistima koje će pomoći da se odrede prioriteti.

13 Responses
  1. Marko

    Molim Vas i da predlozite uvodjenje trake u Bulevaru Kralja Aleksandra, ima sasvim dovoljno mesta… Ima biciklista dosta i sa ove strane grada…

    1. Ivan

      Podržavam predlog za unapređenje biciklističke infrastrukture u Bul. Kralja Aleksandra! Taj prevac je potpuno zapostavljen, a glavna je ruta u istočnom delu grada. Predlažem, za početak, obnavljanje asfalta između šina od Cvetkove pijace do Ustaničke. To bi, makar malo, poboljšalo bezbednosnu situaciju.

  2. Veljko

    Da se ugrade šine (kao ona što je bila iznad Topčiderske reke na stazi za Adu) na stepeništu sa obe strane tramvajskog mosta i na stepeništu kod Brankovog mosta. To stvarno ne košta mnogo a koristilo bi mnogima.

  3. Laki

    Ljudi, a razlupavanje ivičnjaka na svim biciklističkim stazama i sklanjanje onih žuto-crnih zaraba? Kad smo to zaboravili?
    I opet, kriminalno izgrađena, neupotrebljiva staza u Vojvođanskoj, nezavršena stzaa na Bežanijskoj kosi i u ulici Tošin bunar (gde ima dovoljno mesta za trake da se to nastavi do Zemuna).
    Malo stihijski prikupljate te predloge, a tako ih i prezentujete, mada razumem da nema puno vremena.

    1. Marko Baštovanović

      i ja sam za razlupavanje ivičnjaka i sklanjanje žuto-crnih zaraba. Ivičnjaci da se lepo poravnaju da prelaz bude neprimetan 🙂
      Vojvođanska je stvarno kriminalna i neupotrebljiva, ali cenim da će će za sredjivanje tog promašaja trebati puno para

  4. IL

    1. Zasebna bici staza od hotela Jugoslavija do Radeckog u Zemunu (uz bulevar Nikole Tesle na potezu od raskrsnice sa Aleksinackih rudara do sivih solitera na Keju – kroz zelenu povrsinu uz setaliste do Keja oslobodjenja – kroz zelenu povrsinu duz Keja oslobodjenja do restorana Venecija – kejom do Radeckog)
    2. Veza izmedju bici staze od mosta Gazela do staze preko novog mosta duz ulica Vladimira Popovica i Jurija Gagarina (ispod mosta na Adi, starog i novog zeleznickog mosta i Gazele)
    3. nastavak bici staze kroz luku i industrijsku zonu na potezu marina Dorcol – Visnjicka ulica (ukidanje jednog od nekoriscenih koloseka ili koriscenje postojecih saobracajnica Djure Djakovica ili Dunavske)
    4. izdvajanje zasebne bici staze duz trotoara Visnjicke ulice
    5. veza Rakovice sa Adom Ciganlijom duz Rakovickog druma
    6. zabrana kolskog saobracaja po savskom keju od naselja Ivana Ribara do Ostruznickog mosta
    7. sine na Ostruznickom mostu i odvajanje propisanog trotoara/staze prilikom najavljene izgradnje druge polovine Ostruznickog drumskog mosta
    8. asfaltiranje nasipa na potezu Zemuski most – Pancevacki most uz obaveznu zabranu kolskog saobracaja (sine na Zemunskom i Pancevackom mostu)
    9. asfaltiranje nasipa na potezu Pancevacki most – most na Tamisu, uz obaveznu zabranu kolskog saobracaja
    10. izdvajanje zasebnih bici staza na Bezanijskoj kosi i njihovo spajanje (Grcka-Norveska, Nedeljka Gvozdenovica, Partizanske avijacije, Nikole Dobrovica)
    11. spajanje krakova bici staze u Tosinom bunaru sa Vojvodjanskom ulicom i Pohorskom – Pariske komune – Mihajla Pupina
    12. uvodjenje bici staze duz saobracajnice T-6 na potezu od novog mosta do Bezanijskog groblja sa strane Altine

  5. Sneza

    Staza u ulici trešnjinog cveta i bulevaru umetnosti. Jedan od trotoara je dovoljno širok za stazuu oba smera

  6. Dušan

    da se svugde gde nisu nivelišu prelazi sa b.staze na kolovoz (na pešačkim prelazima). u većini slučajeva postoji nizak ivičnjak, a ne nivelacija asfalta, što govori o tužnoj činjenici da je stazu pravio onaj koga je bilo briga za krajnje korisnike…

  7. marko

    Definitivno najveca rupa u gradu za bicikliste je pancevacki most. Na onoj stazi moze da se pogine samo tako.

  8. Bojan

    Uvodjenje biciklisticke staze od Pupinovog mosta do Batajnice (ili omogucavanje biciklistickog saobracaja na toj deonici na neki drugi nacin). To je i deo internacionalne biciklisticke rute koja povezuje Atlantik i Crno more a zbog uskog puta opterecenog saobracajem voznja bicikla na toj deonici je dosta rizicna i neprijatna.

  9. Nataša

    Most na Adi nema biciklisticku stazu. Da je ima do roditelja bih sa ćerkom dolazila biciklom umesto prevozom.

Leave a Reply