Peticija za bolji biciklistički Beograd

UG Ulice za bicikliste započelo je akciju prikupljanja potpisa za peticiju za unapređenje biciklističke infrastrukture i bezbednosti biciklista u Beogradu. Peticija se može potpisati svakog dana u Bike Info Centru (Skender Begova 15, Dorćol) od 12h do 21h a prikupljanje potpisa biće organizovano i na 26. Kritičnoj masi u Beogradu, 25.5.2013. godine na Trgu republike u 17h.

U nedelju 19.5.2013. godine družili smo se sa beogradskim biciklistima i biciklistkinjama pored lifta na biciklističkoj stazi Dorćol – Ada Ciganlija i za tri sata prikupili više od 300 potpisa čime smo se približili cifri od 1000 građana koji podržavaju zahteve peticije. Pozivamo vas da u narednim danima i vi doprinesete ovom malom koraku u borbi za bolji biciklistički Beograd i pomognete nam svojim potpisom.

Zahtevi peticije su formulisani prema zahtevima gradjana upućenih preko naseg sajta www.uzb.rs, nakon neformalnih konsultacija sa gradskim urbanistima da bi se na kraju izvukao zajednički imenilac i uputio zahtev nadležnima.

Tekst peticije:

Peticija za unapređenje biciklističke infrastrukture i bezbednosti biciklista u Beogradu

Skupštini grada Beograda, Gradskoj upravi grada Beograda, Sekretarijatu za saobraćaj grada Beograda, Upravi saobraćajne policije
Od: Udruženje građana Ulice za bicikliste, i građana/građanki, potpisnika peticije.

Mi građani i građanke Beograda ovom peticijom skrećemo pažnju gore navedenim organima na nedovoljno razvijenu biciklističku infrastruktruu grada, kao i na nedovoljnu bezbednost i neusklađenost sadašnjih saobraćajnih pravila i signalizacije sa brojem biciklista koji su učesnici u saobraćaju.

Ova molba dolazi u trenutku kada se u gradu naglo povećava broj biciklista, te vas molimo da u daljim aktivnostima prilikom održavanja i unapređenja gradske infrastrukture brinete i o našim životima i bezbednosti, kao i bezbednosti ostalih učesnika u saobraćaju.

Konkretni problemi i predlozi koje bismo izdvojili:

  • Uvođenje sistema javnih bicikala po već postojećem projektu pod nazivom Cikliranje. Ovo rešenje se primenjuje u više od 400 gradova u svetu i do sad je pokazalo rezultate a najbolji primer je susedni Novi Sad i projekat NS Bajk koji već ima 7 stanica
  • Nedostatak bezbedne veze starog i novog Beograda. Brankov most nije adekvatno obeležen i ne postoji biciklistička traka ili staza ka centru grada. Tražimo obeležavanje biciklističke trake na Brankovom mostu i projektovanje i izradu staze/trake ka centru grada preko Pop Lukine ulice, Topličinog venca i ulice Vuka Karadžića
  • Tražimo iscrtavanje biciklističke trake u ulici Bulevar Kralja Aleksandra i promenu namene kolovoza u kolovoz sa biciklističkom trakom
  • Nedostatak kontrole saobraćajne policije u već postojećoj zoni 30 na Dorćolu. Tražimo da kotrole budu redovnije da bi se vozači navikli da poštuju ograničenje
  • Izgradnja biciklističke staze od Ade Ciganlije do Ade Huje čime bi se jedan deo Palilule priključio na već postojeću biciklističku infrastrukturu. Mogla bi se za početak iscrtati biciklistička traka u ulicama Poenkareovoj i Vanizelosovoj, što ne iziskuje veliko ulaganje i gde je dovoljno samo promeniti status kolovoza y kolovoz sa biciklističkom trakom (ovu deonicu već koristi veliki broj biciklista)
  • Nedovoljan broj bezbednih biciklističkih parkinga. Tražimo biciklističke parkinge  sa U profilom ispred javnih institucija (opština, fakulteta, škola, domova zdravlja). U odabir mesta za parkinge trebalo bi uključiti i građane/građanke nekom vrstom javne ankete

U ime Udruženja građana “Ulice za bicikliste” i građana/građanki tražimo da se pismeno izjasnite o našoj peticiji na dole pomenutu adresu, a na osnovu člana 56. Ustava Republike Srbije o Pravu na Peticiju

                                                                                                            Udruženje građana “Ulice za bicikliste”

4 Responses
  1. Milos

    Obavezno i stavka za izgradnjom staze/a ili za pocetak bic. staza koja povezuju beogradska naselja juzno od Save i Dunava sa jednom jedinom biciklistickom stazom sa iste strane. Novi Bg je jos i djene djene, ali stari Beograd je uzas.

  2. Milan

    Mnogo je bolja varijanta za biciklističku stazu ili traku da se od Brankovog mosta krene Fruškogorskom ili kroz Park nesvrstanim zemljama (pored obeliska) do Pop Lukine. Zatim levo Pop Lukinom do Maršala Birjuzova. Desno ulicom Maršala Birjuzova ispod garaže i Sremskom do početka Knez Mihailove i Palate Albanija.
    Manji je uspon i nema semafora ni toliko saobraćaja kao na Topličinom vencu i u Vuka Karadžića.

Leave a Reply