Predlozi za amandmane na ZOBS vezane za biciklistički saobraćaj

beograd biciklisti deca porodica kritična masa

Biciklistička udruženja su poslala svim narodnim poslanicima sugestije za amandmane na izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja. Amandmani se odnose na obavezno rastojanje pri preticanju, kontrasmer, mešovite staze, dozvole za kretanje biciklista trakama za javni prevoz i kroz pešačku zonu, kretanje kolovozom, regulisanje prikolice za bicikl namenjene za prevoz dece, biciklističke ulice i kaznene odredbe. Prve reakcije su pozitivne.

Sugestije za amandmane možete pogledati ili preuzeti u PDF formatu ovde.

2 Responses
  1. Karlo Polak

    O.K. To je dobro, konkretno institucialno delovanje, ali: 1) U nastavku je potrebno unaprediti pravilnike o rekonstrukciji postojećih i gradnji novih puteva. 2) Korišćenje trake za javni prevoz je koncepcijski pogrešno! Trake za javni prevoz u Beogradu imaju uglavnom minimalnu propisnu širinu, i predstavljaju bukvalno kičmu kretanja u gradu. Za razliku od nekih zemalja gde je na istima tek 10-20 autobusa na sat, u Beogradu to je 50-150 vozila javnog prevoza na sat. Kada se analizira mreža ulica u kojima se nalaze, uglavnom je moguće uvesti biciklističke staze bez većih poteškoća.

  2. Nikola

    Pozdrav, s’obzirom da je zakon stupio na snagu pre neki dan da li zna neko sta je od datih predloga usvojeno? Da li je ista usvojeno?

Leave a Reply