Predlozi za amandmane na ZOBS vezane za biciklistički saobraćaj

beograd biciklisti deca porodica kritična masa

Biciklistička udruženja su poslala svim narodnim poslanicima sugestije za amandmane na izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja. Amandmani se odnose na obavezno rastojanje pri preticanju, kontrasmer, mešovite staze, dozvole za kretanje biciklista trakama za javni prevoz i kroz pešačku zonu, kretanje kolovozom, regulisanje prikolice za bicikl namenjene za prevoz dece, biciklističke ulice i kaznene odredbe. Prve reakcije su pozitivne.

Sugestije za amandmane možete pogledati ili preuzeti u PDF formatu ovde.

1 Response
  1. Karlo Polak

    O.K. To je dobro, konkretno institucialno delovanje, ali: 1) U nastavku je potrebno unaprediti pravilnike o rekonstrukciji postojećih i gradnji novih puteva. 2) Korišćenje trake za javni prevoz je koncepcijski pogrešno! Trake za javni prevoz u Beogradu imaju uglavnom minimalnu propisnu širinu, i predstavljaju bukvalno kičmu kretanja u gradu. Za razliku od nekih zemalja gde je na istima tek 10-20 autobusa na sat, u Beogradu to je 50-150 vozila javnog prevoza na sat. Kada se analizira mreža ulica u kojima se nalaze, uglavnom je moguće uvesti biciklističke staze bez većih poteškoća.

Leave a Reply