Rešenje za gužve: pešaci, javni prevoz i biciklisti umesto automobila – Renovirati i prilagoditi most umesto rušenja

Rešenje za gužve: pešaci, javni prevoz i biciklisti umesto automobila - Renovirati i prilagoditi most umesto rušenja

U nedelju, 26.11.2023, uz podršku volontera i sjajnih ljudi iz NSBI, ZLF, XRSrbija  i KC Magacin, napravili smo čuvenu fotografiju o zauzimanju prostora od različitih vrsta prevoza!

Izabrali smo Stari savski most, jer mislimo da ga treba sačuvati,  renovirati, dodati mu biciklističko-pešačke staze  i  da ostane namenjen isključivo javnom prevozu, pešacima i biciklistima. Fotografije pokazuju i zašto, odnosno koliko mesta na kolovozu zauzima 60 ljudi u automobilima u odnosu na već pomenute ekološki prihvatljivije vidove prevoza!

Povod  za akciju su predizborne najave i planovi aktuelne gradske vlasti da se ovaj most sruši i izgradi novi, a da se u njegovom nastavku izgradi tunel ka Dunavskoj padini, za šta je i pre par dana potpisan ugovor sa kineskom kompanijom Powerchina.

Smatramo ovaj plan bivšeg gradonačelnika Aleksandra Šapića pogrešnim i nepotrebnim rasipanjem novca Beograđana, jer on neće doneti smanjenje gužvi, već će ih naprotiv samo povećati.

Saobraćajna mreža oko Beograda na vodi i na Savskoj padini svakako neće moći da primi saobraćaj koji će privući izgradnja tunela i novog mosta, a ista stvar će se desiti i sa Dunavske strane u Bulevaru Despota Stefana. Dobićemo samo još veće gužve i zagađenje, a jedinu korist će imati stanari Beograda na vodi kojima smeta buka od prelaska tramvaja, i to dok ne shvate da su dobili još više saobraćaja.

Umesto ovog rešenja, predlažemo da se Stari savski most sačuva,  za novac namenjen izgradnji novog tunela i mosta dovrši unutrašnji magistralni poluprsten i da se revitalizuje mreža BG voza do Pančeva, Mladenovca, Stare Pazove i Lazarevca, kao i da se kupe nove garniture vozova u koje bi mogli da se primaju i biciklisti.

Da bi se Beograd dugoročno rasteretio od gužvi, potrebno je na prvom mestu dati prednost pešačenju, javnom prevozu i biciklistima, pa tek onda privatnim automobilima koji konzumiraju najviše prostora. Ova rešenja bi donela i veće saobraćajno rasterećenje, smanjenje zagađenja,  ali i veći povrat investicija.

Projekat podržali BalkanFund.org i Beogradska Otvorena škola

Podržite nas na Patreonu: patreon.com/uzb

 

1 Response
  1. Zeljko Milivojevic

    Tako treba I da autobusi imaju korpe kao u americi stavis biciklu na korpu predjes jednu stanicu od 10km I imas jos TRI cetri do posla stignes bez maltretiranja na posao Ili gde vec problem srba je ogromna iskompleksiranost da voze auto pa cak iako imaju 500metara do posla kako da idu peske Ili biciklom reci ce neko da su sirotinja glupi narod

Leave a Reply

Sidebar baner Postani patreon UZB