Nakon niza dopisa upućenih JP “Putevi Srbije” i Direkciji za puteve grada Beograda udruženje građana “Ulice za Bicikliste odlučilo je da 19.12.2013 postavi transparent na Pančevačkom mostu i tako skrene pažnju na stanje trotoara na istom, jer su obe institucije negirale nadležnost i nisu pokazivale volju za saradnjom. JP “Putevi Srbije” je u periodu septembar – decembar 2013 godine zamenilo nekoliko upalih nosećih ploča sa uzvodne i nizvodne strane, ali se na tome stalo.
Zakonom o bezbednosti u saobraćaju kretanje biciklista je regulisano tako da se biciklista može kretati 1 metar od desne ivice kolovoza, a kretanje trotoarom je rezervisano za pešake i zabranjeno za bicikliste. Međutim, Pančevački most je deo međunarodne biciklističke Euro Velo 6 rute i na njemu je ograničenje brzine 80 km/h, ako je suditi po znaku koji predstavlja prekid naseljenog mesta kada prilazite mostu iz pravca Pančeva.Kada se uzme u obzir i znak koji upućuje bicikliste da koriste trotoar prilikom prelaska mosta (vidi fotografiju ispod) , a deo je signalizacije međunarodne Euro Velo 6 biciklističke rute kretanje trotoarom se nameće kao najbezbednije rešenje, pogotovo jer se ograničenje brzine na mostu najčešće ne poštuje i motorna vozila se često kreću i brzinom od 100 km/h.
Naše udruženje će ponovo pokušati da stupi u kontakt sa nadležnima i da izdejstvuje da se gore navedeni nedostatci otklone kako bi most postao upotrebljiv za sve korisnike, a ne samo za vozače motornih vozila i kako bi bio bezbedan za sve. Potrebno je asfaltirati po 100 metara trotoara a obe strane, nivelisati trotoare, poravnati pragove, poklopce šahtova i ukloniti oštre bankine što spada u redovno održavanje mosta i ne zahteva velike investicije.
Autor teksta: Zoran Bukvić
[…] pa šićardžijski gledaju da uštede na pešacima i biciklistima. Njihova saobraćajna vizija je Pančevački most zakrčen automobilima u jutarnjem i popodnevnom špicu, a umesto da planiraju da povećaju broj […]