Umesto tramvajskih baštica i biciklističkih staza, više saobraćajnih gužvi u Višnjičkoj ulici

Umesto tramvajskih baštica i biciklističkih staza, više saobraćajnih gužvi u Višnjičkoj ulici

Aktivisti UG Ulice za bicikliste su danas izveli protestnu akciju povodom proširenja Višnjičke ulice za motorni saobraćaj, tako što su prostrli veštačku biciklističku stazu na potezu gde se planira proširenje ulice, a u toku je ukidanje zelenih razdelnih ostrva i dodavanje dve nove kolovozne trake, u visini supermarketa Lidl.

U novom poduhvatu favorizovanja automobilskog saobraćaja, gradonačelnik Beograda se dosetio da od razdelnih ostrva “ukrade” prostor, odnosno po jednu saobraćajnu traku, i tako proširi Višnjičku ulicu, iako su u sredini ulice pre nekoliko godina čak bile planirane biciklističke staze! Time će se kroz proširene pristupne saobraćajnice sliti još više automobila, koji će se opet zagušiti na gradskim uskim grlima kod Pančevačkog mosta i na Bogosloviji, što će dovesti do saobraćajnog kolapsa.

Rešenje koje udruženje Ulice za bicikliste nudi za Višnjičku ulicu je da se duž razdelnog ostrva produži tramvajska linija iz pravca Ruzveltove ulice i da se ovom najekološkijem i najekonomičijiem vidu javnog prevoza da prednost u sredini saobraćajnice, a ne da se postojeća infrastruktura koja je već neadekvatna, dodatno proširi zarad motornog odnosno automobilskog saobraćaja.

Umesto rešavanja problema saobraćajnih gužvi, dodavanjem još traka za motorni saobraćaj, stanje se neće rešiti već će se zapravo pogoršati. U saobraćajnoj struci se ta pojava većeg broja automobila koji dolaze sa širenjem ulica i bulevara naziva “indukovana potražnja” jer je rezultat tog proširivanja kapaciteta saobraćajnice za privatne automobile samo uvećavanje broja onih koji tu saobraćajnicu koriste za automobilski saobraćaj što vodi ka tome da su gužve još veće, kao i buka i zagađenje.

Pre uvođenja tramvaja u po jednoj srednjoj saobraćajnoj traci, trebalo bi u jutarnjem i popodevnom špicu uvesti žute trake za javni gradski prevoz u postojećim saobraćajnim trakama. Takođe, u Višnjičkoj ulici treba izgraditi biciklističke staze koje bi povezale Višnjicu, i Karaburmu i Mirijevo sa centrom grada, a to se može izvesti tako što će se duž Višnjičke ulice ukinuti parkiranje, jer je u okviru Lidla i šoping mola Big Fashion izgrađeno više od 1000 parkinga, što je sasvim dovoljno za potrebe posetilaca.

 

Podržite nas na Patreonu!

Leave a Reply

Sidebar baner Postani patreon UZB