Na skupu pod nazivom “Bezbednost biciklista u Srbiji” predstavnici biciklističkih udruženja izneli su danas predstavnicima MUP-a, kao predlagaču Zakona o bezbednosti saobraćaja, predloge čijim bi se unošenjem u zakon za bicikliste u Srbiji obezbedili slični uslovi kao u zemljama EU i SAD.
Kako je saopštila organizacija “Ulice za bicikliste”, koja je organizator skupa, udruženja su predložila da se u novom zakonu nadje propisano obavezno rastojanje za vozače motornih vozila prilikom preticanja biciklista, što je sada prepušteno ličnoj proceni svakog vozača, kao i omogućavanje dvosmernog kretanja biciklista i u jednosmernim ulicama.
Kao primer takve prakse naveden je Brisel, koji ima oko 700 kilometara ulica u takvom režimu saobraćaja, dok ih je u Beču oko 289 kilometara, uz to da je u takvim ulicama ograničenje brzine 30 kilometara na sat.
Udruženja biciklista su navela da takav primer postoji i u Beogradu, u Skenderbegovoj ulici, koja je jednosmerna za saobraćaj a za bicikliste je dvosmerna, u kojoj je ograničenje brzine 30 kilometara na sat, navodeći da su “ulaganja minimalna a pozitivni efekti sigurni”.
Biciklistička udruženja su predložila i formiranje “zelenih ruta” kroz grad, odnosno obeležavanje biciklističkih staza kroz povezivanje ulica u kojima je manja frekvencija saobraćaja.
Organizacija “Ulice za bicikliste” navodi da su udruženja biciklista i danas bila na stanovištu da se vozači neće edukovati ako se zakon ne izmeni i ako se promene javno i kampanjski ne prezentuju, dok su predstavnici saobraćajne policije bili skeptični da je nivo saobraćajne kulture u Srbiji na dovoljno visokom nivou da bi vozači motornih vozila prihvatili biciklističke ulice i dvosmerno kretanje bicikista u jednosmernim ulicama.
Povodom toga je najavljeno da će na narednom skupu biti reči o tome: ko treba da unapredi saobraćajnu kulturu u Srbiji i na koji način?
Izradu ovog dokumetna u okviru programa “Aktivni gradjani-bolje društvo: zagovaranjem ka saradnji i demokratskom razvoju Srbije” realizuje Beogradska otvorena škola (BOŠ) uz podršku Američke agencije za medjunarodni razvoj USAID.
Izvor: Beta
Trebali bi mediji redovno da edukuju vozače, auto-škole, osnovne i srednje škole… Gde god i ko god može. Vozači sa položenim testovima, misle da je biciklistima mesto na trotoaru itd.
Odgledao sam sastanak koji ste imali sa predstavnicima Mup-a i gospođe iz Agencije za bezbednost saobraćaja. Prosto je neverovatno da policajac sve prebacuje na mentalitet ovog naroda i na nedostatak uređaja koji je jako “skup” da bi policijac mogao na ulici izmeriti rastojanje prilikom preticanja motornog vozila u odnosu na biciklistu. Jednostavno, to je oportunizam, kao “viša” sila, ne možemo ništa. Sramota.
Gospođa iz Agencije je samo prebacivala nogu preko noge, to je ustvari odnos Agencije prema biciklistima.
Koliko časova u osnovnim školama imaju deca što se tiče saobraćajne kulture? Koliko su polažu na predstavljanje problema biciklista u medijima?
Na Adi Ciganliji, Komunalna policija ne radi ništa po tom pitanju-njihov odgovor je da ne mogu da kažnjavaju.
Prebacuju problem na Saobraćajnu policiju, a saobraćajni policajci kada se pojave sede i piju kafu kod pokretnog kioska sa kafom na kraju Ade Ciganlije a prekoputa gde je Aqva ski se čuju motori kako prolaze biciklističkom stazom.
Zahteva se 1 metar u gradu i 1,5 metar van naselja unazad 5 godina….ma da, svi oni ne izlaze iz službenih vozila a za druge pa čak i za svoje iz bližeg okruženje ih baš briga.
Bave se jedino kacigama i prslucima ne bi li na taj način svu odgovornost prebacili na same bicikliste i skinuli svaku odgovornost sa sebe. Tragedija.