Narednih dana, Francuska će preći simboličnu cifru od milion korisnika sistema pomoći za popravku bicikala. „Ulazimo u eru biciklizma“, oduševljena je ministarka za ekološku tranziciju Barbara Pompili, koja je postavila ovaj kvantifikovani cilj za kraj godine. Postavljen u maju tokom zatvaranja zbog pandemije, mehanizam dodeljuje bonus do 50 evra svakom korisniku koji želi da promeni gumu, kabl menjača ili popravi kočnice bicikla koji mu je do sada stajao u garaži.
“Zbog svog uspeha, operacija je vrlo brzo produžena,” podseća ministarka. “Francuzi sada shvataju bicikl kao prevozno sredstvo, a ne više samo kao sredstvo razonode.”
Prema istraživanju OpinionWay, 30% korisnika je iskoristilo dodatak od države da bi popravilo bicikle kako bi išli na svoje radno mesto, 31% da bi ograničilo putovanje automobilom tokom pandemije, 18% da bi smanjilo vreme provedeno u javnom prevozu. Sa druge strane, 43% njih živi u naseljenim mestima sa više od 100.000 stanovnika, ali takođe je i 30% u gradovima sa manje od 20.000 stanovnika. „Fenomen nije rezervisan samo za velike gradove i to je pravo iznenađenje“, komentariše Benoit Parraud.
„Kada više koristite bicikl, manje koristite automobil i štedite novac“, napominje predsednik FUB-a Olivije Schneider. „Takođe imamo blagotvorne efekte na zdravlje i buku. Ovo je jeftina mera ali su efekti ogromni! ”
Ostaje jedno pitanje: kako održati ovu praksu? 98% anketiranih želi produženje roka za ove benificije, koje bi trebalo da traju do 31. decembra. Tome se nadaju i serviseri bicikala.
Vlada ne isključuje ovu mogućnost. „Ne želim da zatvorim vrata ni za šta“, rekla je Barbara Pompili. „Nastavićemo da podržavamo biciklizam, ali još uvek nismo odlučili gde će se uložiti sledeći napor.” FUB, sa svoje strane, traži da se operacija održi do septembra 2021. godine. Ministarstva gledaju kako da privremene “korona” staze, prenamene u trajne biciklističke trake i staze. „Da bismo podstakli biciklizam, moramo delovati na svim frontovima“, rezimira Olivier Schneider.
Plan oporavka opredelio je za te namene 200 miliona evra, a mnoge kompanije su takođe pozvane da ulažu napore, posebno razvojem biciklističkih garaža u svojim prostorijama. Takođe valja napomenuti da je iznos paketa za održivu mobilnost – koji je zamenio dodatak za biciklističke kilometre za zaposlene – povećan sa 400 na 500 evra, mada je za sada preporuka a ne obaveza, ali veruje se da će i to postati vremenom. “Pitanje je samo vremena, kada će bicikl će postati sastavni deo naše kulture,” rekla je ministarka Pompili.
Izvor: Le Journal du Dimanche