Novi zakon u Francuskoj će primorati reklame za automobile da nose poruke koje podstiču ekološki prihvatljivije oblike prevoza kao što su biciklizam i javni prevoz.
Mnogi proizvodi u Francuskoj moraju da nose upozorenja: „Pušenje ubija“; „Izbegavajte da jedete previše masti“; „Zloupotreba alkohola je opasna po zdravlje.
Tako će od marta 2022 novi zakon primorati oglašivače automobilske industrije da učine isto.
Svi oglasi za automobile će morati da sadrže jednu od sledećih poruka:
~ Za kratka putovanja dajte prednost hodanju ili vožnji biciklom.
~ Svakodnevno idite javnim prevozom
Poruke moraju biti jasno vidljive/čujne, a oglašivači se suočavaju sa kaznom od 50.000 evra ako se ne pridržavaju novih pravila.
Oni takođe moraju pomenuti hashtag #SeDéplacerMoinsPolluer [Krećite se manje zagađujte], što podstiče ljude da biraju manje zagađujuće oblike transporta.
Proizvođači automobila i oglašivači će takođe morati da navedu u koju klasu emisija zagađenja spada oglašeno vozilo. Ovo je novi sistem rangiranja za informisanje potrošača o uticaju na životnu sredinu, koji je deo široko rasprostranjenog zakona o klimatskim akcijama koji su zakonodavci odobrili još u julu 2021.
Borci za zaštitu životne sredine su pozivali na zabranu reklamiranja svih automobila (kao što je nametnuta duvanskoj industriji), koji predstavljaju značajan deo emisija zagađenja unutar transportnog sektoru u celini.
Trenutno, svi oglasi za vozila koja najviše zagađuju (ona koja proizvode 123 g CO2/km) biće zabranjeni od 2028god. Komisija EU želi da ukine sve motore sa unutrašnjim sagorevanjem do 2035. Godine.
Odmah iza lanaca supermarketa, automobilski sektor je drugi najveći oglašivač u Francuskoj. WWF procenjuje da se 42% ukupne potrošnje novca na oglašavanje automobila u Francuskoj koristi za promociju terenskih vozila – među vozilima koja najviše zagađuju.
Predstavnici automobilske industrije uzvratili su novim reakcijama i propisima…
„To stigmatizuje vozače“, rekao je Lionel French Keogh, izvršni direktor Hyndaija u Francuskoj.
„Ovo je prvi put da imamo ovako direktnu poruku Vlade. Ali ako idem negde na kratko i moram da idem glavnim putem, neću to učiniti ni peške ni biciklom“, rekao je on za AFP press agenciju.
„To znači da sve u svemu, moramo da pronađemo alternative automobilu… Prilagodićemo se – kretanje ka vozilima sa nultom emisijom štetnih gasova je tok istorije“, rekao je on.
„Ali tu postoji ironija: oni ne prave razliku između vrste motorizacije. To je pomalo kontraproduktivno u odnosu na vladin cilj da promoviše električna vozila“, dodao je.
Folksvagen, kao treći po veličini prodavac automobila u Francuskoj, posle Stellantisa i Renoa, rekao je „Mi ćemo se pridržavati zakona i analizirati kako da se uskladimo sa našom agencijom za oglašavanje“.
Odluka da se u potpunosti ne zabrani reklama za automobile uštedela je milijarde evra prihoda od reklama za medijske organizacije u Francuskoj, piše francuski The Local.