Piši-briši biciklističke staze u Beogradu | 124. Kritična masa

124. Kritična masa, subota 26.02.2022. u 14:30, Trg Nikole Pašića u Beogradu.

RUTA: https://ridewithgps.com/routes/38577856

FB EVENT: https://www.facebook.com/events/962896267664742

 

O razvoju biciklističke infrastrukture u Beogradu se dosta pričalo, ali se malo šta radi u poslednjih nekoliko godina, osim što se ulaže u sivu farbu kojom se brišu biciklističke staze, i u mehanizaciju koja ih raskopava i često trajno ukida pod izgovorom premeštanja i renoviranja.

2017. – Obećano je 120km biciklističkih staza u Beogradu, a obećano još 120km u naredne dve godine. Misaona imenica.

2020. – tri godine kasnije, u Beogradu urađeno 2.5km biciklističkih staza i za dve godine obećano još 132.7km biciklističkih staza.

  1. – dve godine kasnije u januaru je obećano 500km biciklističkih staza, a samo mesec dana kasnije je obećanje skraćeno na 150km biciklističkih staza. Uprkos obećanjima, već drugu godinu za redom iz budžeta grada Beograda izdvojeno je 0 dinara za izgradnju biciklističke infrastrukture, a od početka godine do sad, izgradnja biciklističkih staza je ušla u minus jer je najzdraviji vid transporta izgubio staze kod trga Slavija i u Uzun Mirkovoj ulici, na osnovu kojih se gradska Vlada dičila postignutim!

To nije sve što su građani i građanke u Beogradu izgubili. Zbog radova su privremeno ukinuti delovi biciklističke staze od Beton Hale do šetališta 25. Maj i kao što je do sada bila praksa, nije određena alternativna staza dok traju radovi. Trajna izmena doduše, biće oduzimanje još nekoliko hektara donjeg Kalemegdana javnosti zbog širenja teniskih terena i izgradnje sportskog kompleksa sa teniskim stadionom, hotelom i prodavnicama. Grad Beograd je prethodno dozvolio da firma “Family sport”, u vlasništvu Srđana Đokovića, poslednjih osam godina koristi gradske teniske terene u nastavku SC “Milan Gale Muškatirović” na Donjem Dorćolu bez naknade, kako pokazuje dokumentacija do koje je došao BIRN tokom istraživanja koje je trajalo proteklih šest meseci.

Pored ukidanja biciklističke staze, na ovom potezu isečeno je drveće, čime je grad Beograd izgubio još pedesetak stabala, odnosno prirodnih prečišćivača vazduha. Da podsetimo, za svako posađeno odraslo drvo, potrebno je posaditi 860 mladih stabala, da bi se nadomestila izgubljena lisna masa.

Ovom kritičnom masom upućujemo pitanje zvaničnicima kako nameravaju da dostignu tih 120-150-500km staza ako ne mogu da se usklade oko kilometraže, i kako nameravaju da postignu bilo koji od obećanih ciljeva ako su do sada umesto crvene i bele farbe, uložili samo u sivu kojom brišu staze.

Tradicionalni biciklistički prevoz je jedina održiva budućnost gradske mobilnosti. Bilo kakva drugačija tvrdnja samo govori o nestručnosti lica koje je izriče. Želimo da se mobilnošću u gradovima bave stručnjaci i zahtevamo od gradske vlasti da konačno počne da deluje onako kako govori.

Zato se vidimo na 26.02.2022 godine u 14:30 na Trgu Nikole Pašića, na 124. Kritičnoj masi.

1 Response

Leave a Reply

Sidebar baner Postani patreon UZB