Stara srpska poslovica kaže: “Bolje sprečiti, nego ponovo saditi i čekati da naraste”.
Da li ste znali:
UG Ulice za bicikliste prati svaku najavu rekonstrukcije saobraćajnica, blokova i parkova, sa ciljem da predupredi sve planove koji ne uključuju biciklističke staze i osnovnu zelenu infrastrukturu, neophodnu za zdravo funkcionisanje gradova, kao i građana i građanki u njima.
Posle velike seče platana na Kalemegdanu, najavljene seče Košutnjaka, seče brojnog drveća na Karaburmi, Banovom brdu i na Voždovcu, a takođe i u Pančevu i širom Srbije, građani i građanke se pitaju: šta je, bre, sledeće!?
Odgovor je: Platani na Severnom bulevaru, kao i cela poljana puna zelenila kod Hale Pionir — ukoliko mi to ne sprečimo.
I zato: Dođite na Kritičnu masu 31.07.2021. godine.
Okupljanje je kao i uvek u letnjoj sezoni na trgu Nikole Pašića u 16:30, a Kritična masa završava se na poljanici kod Hale Pionir. Julska Kritična masa nas vodi i preko Pančevačkog mosta, gde je biciklistička infrastruktura preko neophodna. Već godinama se borimo i zahtevamo bezbedan prelaz preko Pančevačkog mosta za sve građanke i građane koji žele da biciklom pređu sa leve strane obale ka centru grada i obrnuto.
Završavamo piknikom kod Hale Pionir, gde se planira još jedna velika seča zelenila i uništavanje biodiverziteta zarad izgradnje nove sportske hale pored stare, Hale Pionir, koju neće renovirati jer prave novu halu na mestu zelene površine koju trenutno građani i građanke koriste za rekreaciju i sport. Ako vam ovo zvuči zbunjujuće — to je zato što jeste.
Međutim, mi ćemo se zajedno sa građanima i građankama Beograda, komšijama i komšinicama sa Karaburme i Palilule, boriti za očuvanje ove zelene površine, jer u vreme ubrzanih klimatskih promena, svako drvo, žbun i cvet su važni. Na kraju Kritične mase ćemo zasaditi drvo smokve, jednu od najboljih vrsta drveća za prilagođavanje ubrzanim klimatskim promenama koje pogađaju i Srbiju. Ponesite ćebence, badminton, frizbi, vodu ili neko osveženje koje vam odgovara, i vidimo se na Trgu!
RUTA: https://ridewithgps.com/routes/36874168
FB EVENT: https://www.facebook.com/events/2861922284124784
Bolje sprečiti nego lečiti — zelena rekonstrukcija Severnog bulevara nije naučna fantastika, već neophodnost
Početkom 2021. godine, samo tri godine nakon rekonstrukcije Severnog bulevara, u okviru novog plana uređenja Zvezdare, najavljena je i ponovna rekonstrukcija Severnog Bulevara, jedne od saobraćajnica prvog prioriteta u Beogradu.
Na javnom uvidu, kom su prisustvovali predstavnici udruženja Ulice za bicikliste, prikazan je plan kojim se predviđa da se trasom Severnog Bulevara proširuje ulica za motorni saobraćaj sa po dve trake u oba smera, odvojene biciklističke staze i trotoar, ali nema mesta ni za jedno drvo iako trenutno postoje drvoredi odraslih platana sa obe strane ulice.
U doba kada smo svedoci ubrzanih klimatskih promena, nepodnošljivo vrelih leta i sve goreg problema toplotnih ostrva u gradovima, naravno da se protivimo seči ijednog platana u Severnom bulevaru.
Smatramo da u ulici Severni Bulevar i ostalim ulicama te važnosti treba da budu šire biciklističke staze od minimum 2.2m u jednom smeru ali i propratni drvoredi koji bi prostor učinili prijatnim za šetnju, vožnju bicikle, korišćenje kolica za decu ali i prijatniju klimu za sve druge učesnike i učesnice u saobraćaju.
Rešenje koje smo mi predložili podrazumeva da jedan smer planirane ulice prođe između postojećih platana, a drugi smer sa jedne ili druge strane platana, takođe treba zasaditi i treći red platana ili drugog zelenila prema našim sugestijama.Ovako ćemo dobiti prijatan bulevar koji će biti ponos grada, sa dva bočna drvoreda i jednim po sredini na razdelnom ostrvu. Ova promena je moguća, samo je potrebna i politička volja da se prostor planiranih, ali još neoformljenih blokova predodredi i za preko potrebnu saobraćajnu i zelenu infrastrukturu. Na ovaj način se borimo protiv klimatskih promena, zagađenja vazduha, ali i za pametno odvođenje atmosferskih voda koje postojeća kanalizaciona mreža ne može da primi.
Iako je često zvaničan narativ da su održivi gradovi previše zahtevni, te priče prosto ne pije vodu: prostora za ovu intervenciju ima, naš tim arhitekata i inženjera pejzažne arhitekture je našao rešenje — samo je potrebna i politička volja da deo planiranih, ali još neoformljenih blokova bude namenjen očajnički potrebnoj saobraćajnoj i zelenoj infrastrukturi grada.
Održivo planiranje gradova je najbolji način borbe protiv ubrzanih klimatskih promena, zagađenja vazduha, odvođenja atmosferskih voda koje postojeća kanalizaciona mreža ne može da primi, ali i saobraćajnih gužvi na koje smo u suprotnom osuđeni bez obzira da li smo biciklisti, pešaci ili vozači motornih vozila.
[…] letnje temperature mogu biti veliki izazov za bicikliste i biciklistkinje. U subotu se održava naša 117. Kritična masa. Iako su naravno svi pozvani i dobrodošli, napominjemo da je bezbednost na prvom mestu. Ukoliko se […]