Sjajna godina za prodaju elektro bicikala i e-trotineta

elektrobicikli prodaja

Ljudi su kupovali električne bicikle i skutere mnogo pre pandemije. Neki su ih doživljavali kao jeftin i pouzdan način da dođu do kancelarije. Drugi su želeli vozilo kojim bi ih mogli odvesti do najbližeg parka, supermarketa ili okupljanja u vreme ručka. Izbijanje koronavirusa je ipak katalizator za industriju. U početku, kada je toliko zemalja nametalo stroge blokade, ljudi su želeli način da bezbedno rekreiraju na otvorenom. Tada, kako su ograničenja počela da se ublažavaju, građani su tražili nove načine kretanja – radi posla, zadovoljstva ili obavljanja poslova – koji bi minimalizovali njihov kontakt sa drugim ljudima. Za mnoge je očigledan odgovor bio – malo električno vozilo.

Još u aprilu, čuveni Shimano anketirao je 13.000 Evropljana da li je veća verovatnoća da će kupiti, iznajmiti ili uopšte koristiti električni bicikl u poređenju sa periodom od pre 12 meseci. Pet odsto je reklo da je „vrlo verovatno“, dok je 12 odsto reklo da je „verovatno“, a osam odsto je izjavilo da već poseduje ili koristi e-bicikl. U izveštaju, Shimano je kombinovao ove brojeve i zaključio da se svaki četvrti Evropljanin ili već vozi ili će verovatno ove godine koristiti električni bicikl. Ljudi koji su pozitivno odgovorili rekli su da ih najviše zanima upotreba e-bicikla za razonodu i porodično bicikliranje. Putovanje na posao bilo je drugo, praćeno fitnesom i nošenjem teških tereta, poput namirnica i male dece.

Mnogi proizvođači e-bicikala pretvorili su to interesovanje u prodaju. VanMoof, holandski startup koji se često opisuje kao Tesla bicikla, više je nego udvostručio narudžbine u poređenju sa prethodnom godinom između januara i oktobra 2020. Rastu je nesumnjivo pomogla treća generacije e-bicikala, S3 i X3, koji su lansirani 21. aprila. Kompanija je primila 4.400 porudžbina u naredna 24 sata, rekao je portparol za Engadget. Bili su deo četvoromesečnog prodajnog perioda koji je zajedno prestigao prethodne dve godine.

vanmoof S3

 

Taj rast je posebno impresivan s obzirom na odluku kompanije da ove godine smanji svoj portfolio. VanMoof je ponudio verzije svojih bicikala S2 i X2 bez baterije (otuda i zašto su motorizovane verzije označene kao Elektrifikovani S2 i X2), ali je odustao od ovog koncepta „pametnog bicikla“ otkrivajući S3 i X3.

Cowboy, još jedan vrhunski brend sa fokusom na tehnologiju, doživeo je sličan rast. Prodaja njegovog stilizovanog prigradskog e-bicikla, koji skriva bateriju iza sedišta, bila je 140 odsto veća nego prethodne godine. Portparol je izjavio Engadgetu da je prodaja porasla za 40 odsto između marta i aprila, baš kada su mnoge zemlje u Evropi nametale stroge mere zaključavanja.

Ovi bicikli imaju ugrađen GPS modul u okvir, tako da je kompanija takođe mogla da prati kako se ponašanje vozača menjalo tokom godine. Nije iznenađujuće što su mnogi biciklisti prestali da voze tradicionalne dnevne vožnje. Vozili su ređe, primetila je kompanija Cowboy, ali njihova prosečna udaljenost je porasla – znak da se većina vozila iz zadovoljstva, a ne zbog prevoza.

Rast, međutim, nije ograničen na tehnološki fokusirane startupe. Rad Power Bikes je procvetao kao proizvođač jeftinih, ali pouzdanih dvotočkaša. „Imali smo eksponencijalni rast svake godine od 2015. i očekivali smo još jednu rekordnu godinu kada smo krenuli u 2020, ali novi nivo potražnje koji smo videli tokom ove godine je bez presedana“, rekla je kompanija u izjavi. Kao i Cowboy, kompanija je zabeležila eksplozivan rast u proleće, kada je pandemija narasla Evropom i SAD-om. Prodaja u aprilu porasla je za 297 procenata u odnosu na prošlu godinu, „a od tada nismo primetili znake usporavanja potražnje“, rekao je njihov portparol.

Na drugom kraju spektra e-bicikala su Riese & Muller. Nemački proizvođač je poznat po izradi skupih, ali visokokvalitetnih i dugotrajnih e-bicikala. Za razliku od VanMoof-a, Cowboy-a i Rad Power-a, kompanija je prihvatila Bosch-ove visoko cenjene motore koji se nalaze u blizini pedala, a ne prednjeg ili zadnjeg točka. Kompanija je povećala proizvodnju sa 56.000 na 70.000 bicikala tokom finansijske 2019/2020. Porudžbine su usporile kako su se prodavnice zatvarale na proleće, rekao je portparol za Engadget. Ali taj „privremeni pad“ se ubrzo preokrenuo.

 

U velikim gradovima poput Berlina ili Londona napravljene su pop-up biciklističke staze kako bi se pokazalo kako može izgledati infrastruktura pogodna za bicikle i kako utiče na protok prometa u gradovima“, rekla je dr Sandra Volf, izvršna direktorka Riese & Muller. „Podaci o prodaji odražavaju ove promene, ali i opštu tranziciju ka održivijim rešenjima za mobilnost koje smo videli poslednjih godina.“

Moustache, francuski proizvođač e-bicikala nazvanih po danima u nedelji (Lundi, Samedi, Dimanche, itd.), Takođe je povećao proizvodnju. Kompanija će proizvesti 65.000 modela „sezone 10“ – koliko se očekuje da će se prodati između septembra 2020. i avgusta 2021. – u odnosu na 42.000 koliko je prodala za sezonu 9. „E-bicikl neprestano raste na svim tržištima, a kompanija nastavlja da napreduje vrlo brzo “, rekao je Clement Bonneau, šef Moustache-a za globalni PR i marketing.

Procvat prodaje u vreme COVID-19, takođe se proteže na i britanske brendove. Prodaja Bromptonovog električnog bicikla, na primer, porasla je 40 odsto u odnosu na prošlu godinu. U međuvremenu je prodaja Gocycle-a ove godine porasla za polovinu. Ovo drugo moglo bi biti i više, rekao je portparol za Engadget, da je kompanija imala više zaliha. „Osvrnućemo se unazad i videćemo ovo kao trenutak kada su e-bicikli ušli u mainstream“, rekao je osnivač i dizajner kompanije Gocycle Richard Thorpe. „Covid je povukao krivu usvajanja e-bicikala napred, a sve više ljudi uvidelo je ogromne prednosti za njihovo zdravlje i životni stil.“

Volt, još jedna britanska marka e-bicikala, zabeležila je rast od 300 odsto u odnosu na prošlu godinu u jeku zaključavanja. Takođe je dovršla proizvodni pogon u Milton Keynes-u u Engleskoj, koji će proizvoditi do 25.000 bicikala svake godine. „Suočili smo se sa zastrašujućim izazovom prilagođavanja objekata i procesa kako bismo osigurali sigurnost naših ljudi i kupaca, istovremeno ostvarujući naš san o isporuci najsavremenije fabrike e-bicikala“, rekao je portparol.

Gazelle, holandska kompanija osnovana 1892. godine, prodire i u SAD. Kompanija je zabeležila „povećanu maloprodajnu distribuciju“ i „dvocifreni rast“ svojih proizvoda, objasnio je portparol, što uključuje tradicionalne i električne bicikle.

Moustache Samedi 27 bike

 

Šta je sa e-skuterima?

Situacija je malo drugačija kod električnih skutera. Iako je moguće direktno kupiti jedan, mnoge kompanije su pronašle uspeh sa ovim modelom, uključujući Xiaomi i Segway-Ninebot, mnogi ih koriste putem usluga iznajmljivanja. Neke kompanije, uključujući Lime, ​​nisu zabeležile porast broja kupaca ove godine. „Dva primarna razloga zbog kojih ljudi koriste skutere zapravo ne postoje“, rekao je portparol za Engadget, misleći na putovanje na posao i turizam. Posao Lime-a se, međutim, polako oporavljao kako su ograničenja zaključavanja relaksirana. Vozači ponovo koriste skutere za kratka putovanja – na primer, za kupovinu namirnica u najbližoj prodavnici, ili za kraće izlaske iz kuće.

Prema Birdu, sve više ljudi pokušava da iznajmljuje skutere kao sigurnu alternativu Uberu i Liftu koje voze vozači. Udeo putovanja prvih korisnika udvostručio se u Severnoj Americi, objasnio je portparol, nakon izbijanja pandemije. Čak i sada, trećinu svih putovanja u regionu preduzimaju ljudi koji nikada ranije nisu unajmili njihov skuter. To ne znači da su brojke ukupnih iznajmljivanja nužno porasle, ali pokazuje šire prihvatanje opšteg koncepta.

Bird-ovo poslovanje se proteže i dalje od iznajmljivanja. Kompanija je prošlog septembra lansirala Bird Air, električni skuter od 599 dolara dizajniran da se takmiči sa ostalim ponudama srednje klase od Xiaomi, Segway Ninebot i Razor. Bird nije objavio podatke o prodaji svog asortimana skutera, koji takođe uključuje Bird One i Birdie, prilagođen deci. Jasno je, međutim, da kompanija vidi interes ili potencijal u modelu direktnog potrošača, inače ne bi uopšte pokrenula Air.

Iznajmljivanje skutera bilo je u zbrci kada su prvi put stigli u SAD. Ljudi su se često žalili, opasno vozili ili zagušivali trotoare. Regulatori su prepoznali problem i od tada su uveli šeme ograničenja koja ublažavaju neke probleme. Sav taj rad dao je drugim zemljama poverenje u koncept. Na primer, Velika Britanija je u junu najavila da će skuteri koji se mogu deliti biti dozvoljeni sledećeg meseca. Ipak, to nije bilo besplatno – kompanijama je i dalje bila potrebna dozvola za rad, a vozačima je bila potrebna puna ili privremena dozvola za automobil, motocikl ili moped.

Pandemija koja je u toku, pomogla je i tržištu skutera da dopru direktno do potrošača. Na primer, prodaja Razor-a porasla je 81 procenat u odnosu na prošlu godinu – i to ako se ne računa standardno prometna sezona praznika. Ta cifra uključuje tradicionalne skutere kompanije, ali nesumnjivo pokriva i neke električne verzije poput EcoSmart SUP, E300 HD i C25, koje su sve najavljene u julu.

Svi se nadaju da će se svet uskoro vratiti u neki oblik ‘normalnog’. Efikasne vakcine se polako uvode, obećavajući određeni stepen rezistencije – i, šire, slobodu – za one koji ih uzimaju. Međutim, moglo bi proći neko vreme pre nego što globalno stanovništvo dobije pristup takvom tretmanu. U međuvremenu, ljudi će morati da razmišljaju i, tamo gde je to moguće, minimiziraju akcije koje bi mogle povećati slučajeve koronavirusa. Električni bicikli i skuteri, prema tome, mogli bi ostati vitalni alat dok se svet nastavlja boriti protiv virusa.

Blagodeti ovih vozila ipak prevazilaze pandemiju. Ako i kada se svet vrati u „normalu“, e-bicikl će i dalje biti zeleniji i, za mnoge, jeftiniji od vožnje automobila na fosilna goriva. Uvek će vas terati u akciju, a da vas ne oznoji kao tradicionalni bicikl. U međuvremenu, električni skuteri i dalje će cvetati kao prevozno sredstvo koje se koristi bez napora. Spretniji je od automobila i ne zahteva parking mesto. Kada stignete na odredište – bilo da je to kancelarija, učionica ili stan – može se sklopiti i lako uneti unutra. Stoga se trenutni skok prodaje verovatno neće zaustaviti kada se pandemija završi. Možda će se malo usporiti, ali malo ko bi se kladio da će potpuno nestati.

Leave a Reply