Beton hala blues i biciklistička staza kroz Beograd na vodi

beton hala biciklistička staza ispod Kalemegdana

Nakon što smo još negde oko Nove godine zbog blage zime svi primetili u kom pravcu se kreću radovi oko Brankovog mosta i kod Beton hale, počeli smo svi polako da se raspitujemo šta će biti sa biciklsitičkom stazom.

Na terenu različite informacije, radnici uglavnom kažu da planiraju da zatvore sve. Na pitanje “a kuda će biciklisti?” sležu ramenima. Nađem nekako šefa gradilišta, on kaže, biće gotovo tamo do maja.

Par meseci nakon toga, totalna blokada. Krenem da se raspitujem po gradilištu, pitam gde je građevinska tabla, majstori sležu ramenima, a čuvar iz kućice tvrdi kako “imaju sve dozvole”.

Pošaljem mejl svim nadležnim inspekcijama i sekretarijatima, dobijem odgovor samo od sekretarijata za saobraćaj, da im niko nije ni tražio saglasnost da zatvori biciklističku stazu. O građevinskoj dozvoli i mojim sumnjama da je gradilište bez dozvola ni slova od inspekcija, do danas.

Pozovem Direkciju za građevisko zemljište i izgradnju (Beoland), i nakon prebacivanja na više adresa spoje me sa direktorom:

Znate, strpite se, biće, javite se na proleće, završićemo ranije”.

Radovi se jesu ubrzali, ali i dalje kroz gradilište može da prođe samo Indijana Džons na bajsu. Nezvanične info iz grada kažu “biće gotovo za par dana”, ali radovi se i dalje otežu. Na kraju, blokirali smo Karađorđevu na pola sata kao vid protesta. 

Blokada kod Beton hale

Nakon ovoga, majstori rade ubrzano svaki dan, i staza počinje da dobija konture, ali i dalje nema alternative kroz gradilšte. Ponovo zovem Direkciju (Beoland), ovaj put takođe ping pong telefona, ovaj put sa brecanjem njihovog PR-a da nije tačno da gradilište nema sve potrebne dozvole. “Znate, imate građevinsku tablu”. Ja sav zbunjen, jer znam da je nije bilo, odem na gradilište i stvarno vidim tablu, sveže betoniranu. Postavljena u Karađorđevoj, tamo gde niko ne prolazi peške. Zamolim drugare da provere građevinsku dozvolu sa građevinske table, i utvrdimo da se ista odnosi na rekonstrukciju Karađorđeve ulice, a ne šetališta. Nešto kao kad staviš u tuđu LK svoju sliku i kažeš “ja sam Petar Petrović”.

Za to vreme biciklisti kud koji, kako se ko snađe. U Beogradu na vodi, divlji zapad. Pišem i njima, pitam ih zašto su staze u haosu, a biciklisti moraju da prelaze nesemaforizovani bulevar sa 6 traka na dva mesta. 

Znate, radovi su u toku, mi poštujemo bicikliste i pravimo bici staze, proradiće semafor polovinom meseca”.

I ne proradi. Za to vreme, nova staza pored šoping mola dobija konture, dok se koridor ispod Gazele menja svaki dan. I onda šlag na tortu, parkira se brod i razvuče sajlu za vezivanje preko staze kod Gazele.

Zovem nadležno lice iz Beograda na vodi. Šaljem poruke, ne odgovara.

 

Zoran Bukvić, UZB

 

Naslovna foto: Beobuild forum (član Саша)

Grafika na cover fotki: @Jachim992

Foto u tekstu: Dino Halilović

Leave a Reply