Zašto su biciklisti u Parizu brojniji nego ikada pre?

bicikl pariz

Više od 200.000 Parižana vozilo se svojim biciklima 13. oktobra 2019. godine, što je bio dan – prekretnica za koju se saznalo zahvaljujući sistemu novoinstaliranih brojača biciklista. On radi tek od 4. septembra, da bi se utvrdio taj rastući trend prevoza dok se Pariz politički trudi da izbaci automobile i postane “zelen“.

U proseku je broj korisnika bicikala od septembra 2018. do septembra 2019. godine porastao za 54 odsto na 56 pojedinačnih mesta gde su brojači” rekao je Kristof Najdovski, zamenik gradonačelnika Pariza, zadužen za saobraćaj.

Najveći doprinos porastu bio je duž Ulice Lafajet (53 odsto), oko Keja Fransoa Morijaka (66 odsto) i Volterove ulice (82 odsto). Pariske transportne vlasti kažu da je najčešći razlog što Parižani koriste svoje bicikle “velotaf” – kombinacija reči na francuskom za bicikl i sleng-reč za putovanje na posao.

Pariske vlasti ulažu novac u izgradnju gradskih biciklističkih staza i unapređenje postojećih

Po gradskoj “Opservatoar d’velo” (Opservatorija za biciklički plan), s najvećim nestrpljenjem se očekuje staza duž Ulice Rivoli, između Bastilje i Trga Konkord (oko 4 kilometra), biciklistička traka u izgradnji između Trga Šatle i Železničke stanice Gar de l’Est (dva kilometra), traka od 2,5 kilometra na Ulici Lekurb, tri kilometra na Ulici Volter i traka od Gar de l’Est do Staljingradskog trga (jedan kilometar).

Tu je i nova biciklistička mreža “RER V”, nazvana po gradskoj železničkoj mreži RER koja povezuje Pariz i predgrađa, s ciljem da se poveća mreža biciklističkih staza tako da putovanje biciklom na posao bude održiva opcija za ljude koji žive van kružnog auto-puta oko Pariza.

Pošto se mnoge biciklističke staze završavaju kod tog kružnog puta, tim koji radi na tom planu predviđa “široke, udobne trake” preko njega, tako da biciklisti mogu “da se voze opušteno, bez opasnosti i na velike udaljenosti”. Do sada je izgrađeno 37 odsto nove pariske mreže traka za bicikliste. Prvobitni cilj gradonačelnice Pariza An Idalgo bio je da udvostruči dužinu biciklističkih traka u Parizu sa 700 na 1.400 kilometara do 2020. godine. Taj plan je, međutim, smanjen na oko 1.000 kilometara traka koje će biti uredjene do lokalnih izbora u proleće 2020. godine.

 

Pariz-plan-biciklističkih-staza

 

Uprkos izglednom prelasku na bicikle – kao što je to u glavnom gradu, u čitavoj Francuskoj samo tri od stotinu zaposlenih na posao putuje biciklom, a automobil je glavno prevozno sredstvo za 70 odsto svih zaposlenih Francuza.

Cilj francuske vlade je da u narednih pet godina utrostruči broj putovanja biciklom u Francuskoj, na devet procenata 2024. godine.

Da bi se to postiglo, država će dati 350 miliona evra opštinama širom Francuske koje “već imaju biciklističke staze prekinute drugom putnom infrastrukturom” – autoputevima i drugim saobraćajnicama za veća vozila, gde bi moglo biti opasnosti za bicikliste.

 

Četiri nova “brojača biciklista” biće instalirana u… Parizu, rekao je Kristof Najdovski.

Ti crno-beli stubovi, koje francuska štampa naziva “totemima”, omogućavaju gradskim vlastima da prate tokove ljudi koji se po Parizu kreću biciklom i njihov doprinos poboljšanju toka saobraćaja i smanjenju zagađenja vazduha u gradu.

Pozitivna posledica muke s javnim prevozom u Parizu zbog štrajka septembra prošle godine, bila je ogroman broj putnika koji su umesto javnim prevozom krenuli svojim biciklima. Čak je i gradska usluga zajedničkih bicikala “Velib”, koja ima niz manjkavosti, tada uspela da postigne izvanrednih 170.000 vožnji u jednom jedinom danu tokom štrajka. Uz mogućnost više saobraćajnih štrajkova.., putnici će verovatno u sve većem broju prelaziti na prevozno sredstvo na koje se mogu osloniti – na bicikl.

 

Izvor: TheLocal.fr

Leave a Reply