Krajem meseca maja, svake godine, u Beogradu sa održava biciklistički događaj pod nazivom “Beogradska Coca-cola biciklijada”, koji podrazumeva gradsku vožnju do Ade Ciganlije i deo je kampanje za održivi razvoj i zdraviji život, u organizaciji Asocijacije „Sport za sve“ Beograda a pod pokroviteljstvom Sekretarijata za sport i omladinu grada Beograda, uz podršku Agencije za bezbednost saobraćaja, kao i uz podršku JP Ada Ciganlija.
UG “Ulice za bicikliste”, iako pozdravlja sve akcije koje vode popularizaciji bicikliranja, ne može da svesrdno podrži ovu akciju u postojećem obliku, i ovom prilikom iznosi nekoliko primedbi:
Biciklijada o kojoj se radi se održava u nedelju, a putanja kojom će biciklisti proći biće zatvorena za saobraćaj. Ovo je u suprotnosti sa samom suštinom delovanja našeg udruženja koje insistira na činjenici da su biciklisti deo saobraćaja, i mislimo da ovaj način održavanja biciklističkih skupova dodatno otuđuje i izoluje vozače bicikala.
Ovaj se skup organizuje jednom godišnje, a Coca-cola učesnike motiviše deljenjem besplatnog pića i majica. Smatramo da se ovim tipom akcije postiže jako malo po pitanju stimulacije bicikliranja i održivog saobraćaja uopšte. Ako zaista postoji želja da se Coca-cola izdigne iznad konkurencije i promeni nešto, nudimo par predloga koji bi zaista koristili biciklističkoj populaciji Beograda:
- U saradnji sa gradskim vlastima, finansirati postavljanje biciklističkih parkinga na više mesta u gradu. Beogradu očajnički nedostaju parkinzi za bicikle i ovo je prilika da marketing neke dovitljive firme, uz relativno malo ulaganja, proširi “vidljivost svog brenda” putem logotipa na više mesta u gradu.
- Beogradu nedostaje sistem javnih bicikala. Po ugledu na, recimo, London, i Beograd bi mogao dobiti sistem javnih bicikala kao alternativu ostalim vidovima prevoza. Londonski bicikli su sponzorisani i brendirani od strane Barclays bankarske grupe.
- Beogradu nedostaju biciklističke staze i biciklističke trake. Coca-cola bi mogla da investira u izgradnju i opremanje biciklističkih staza i traka, a zauzvrat dobije ogromnu pokrivenost svojim reklamama.
Drago nam je što Coca-cola primećuje potencijal bicikliranja i ima želju da nešto uradi na tom planu, i nadamo se da će u idućim godinama to raditi na načine koji mogu da ostave trajni pozitivni uticaj na Beograd, u interesu svih nas, i generacija Beograđana koje tek dolaze.
Beograd, 8.5.2013.
UG “Ulice za bicikliste”
#biciklijada, #beograd, #bicikl, #cocacola, #biciklističkestaze, #biciklističkiparkinzi, #commuting
BRAVO, trebaju nam staze pre svega, ali s’obzirom da se to odrzava 1 godisnje moram to posetiti, ne zbog soka, ne zbog majica nego zbog bicikle pre svega, slazem se da tako promoisu svoj brend, ali u mesto toga bi mogli napraviti staze za bicikle sa svojim brendom pa makar bio i na svakih 100 metara, i najgore od svega je to sto bicikliste izoluju od saobracaja i ako treba da budemo DEO saobracaja, ali morate priznati da posle kriticne mase i ovo je super zabava i skup bicikala
slazem se sa vama i vasom konsntatacijom da trebamo biti pravedni ucesnici u saobracaju, da nam trba vise javnih parkinga….ali vam upucujem kritiku zato sto stalno potencirate Beograd….ja sam iz beograda i vozim tim ulicama…..ali mislim da bi vasa konstatacija trebala da bude za sve u nasoj drzavi…bili oni iz Beograda, Pirota, Novog Sada, Smedereva…bez ljutnje…nisam mislio nista lose….samo mislim da svi zaljubljenici u bicikle i zdrav zivot zasluzuju isti tretman, bez obzira u kom se delu drzave nalaze
Tako je, baš sam o ovome i ja pisao http://www.stonexman.com/zasto-cu-bojkotovati-coca-cola-biciklijadu-2013/
Ima valjda i 18. voznja do avale,tu verovatno nece biti zatvaranja saobracaja.