9 prednosti vožnje bicikla u odnosu na zagušljivi automobil

bicikl u saobraćaju

Skoro svi znamo da vozimo bicikl, ali kada ste poslednji put seli na jedan? Dobra stvar jeste što se vožnja bicikla nikada ne zaboravlja, a ovo su 9 razloga zašto da skinete prašinu sa starog bajsa, napumpate gume i ostavite automobil parkiran.

#1 Odlično je za zdravlje

Započećemo sa najboljim razlogom pre svega. Ne morate da učestvujete u Tur de Fransu da biste osetili benefite vožnje bicikla. Istraživanja su pokazala da 30 kilometara vožnje bicikla na nedeljnom nivou smanjuje rizik od srčanih bolesti za 50%!

Vožnja bicikla je oblik fizičke aktivnosti, a sigurno znate da je fizička aktivnost dobra stvar, i ako ste kao većina – nemate je dovoljno. Česta vožnja bicikla jača imuni sistem i čuva vas od prehlada mnogo bolje nego vožnja u automobilu.

Ljudsko telo je napravljeno da bude podvrgnuto redovnoj fizičkoj aktivnosti, a moderan način života nam nikako ne odgovara – što potvrđuje sve veći problem gojaznosti. Gledano istorijski, „kancelarijski” stil života traje samo sekundu! Naša telo je u mnogo boljem stanju kada smo fizički aktivni, a samim tim i naš duh.

#2 Štedite na gorivu

Još jedan od očiglednih razloga zašto biste zamenili automobil za bicikl je ušteda goriva koju biste ostvarili ne korišćenjem automobila. Cena goriva nije mala, a uštede koje možete ostvariti ako svakog dana menjate samo 5 km vožnje automobilom za bicikl nisu zanemarljive.

#3 Doprinosite okolini

Automobili ispuštaju štetne gasove – ništa što niste znali. Naročito krntije stare 30 godina koje vozači i dalje radije voze nego da ih konačno prodaju, čak iako raste cena vozila na kilo.

Umesto izbacivanja silnog ugljen dioksida i azot oksida, vožnja bicikla zahteva samo energiju vaših mišića (a količina ugljen dioksida koji ljudski organizam izbacuje je zanemarljiva).

#4 Nema više saobraćajnih gužvi

Vožnja u saobraćajnom špicu, naročito u gradskim sredinama je veoma stresna, koliko za vas, toliko i za vaš automobil. Biciklom je mnogo lakše izbeći saobraćajnu gužvu, naročito u području grada gde postoje biciklističke trake.

#5 Jeftinije je od teretane

Čak i da nemate bicikl, sve prednosti koje bi vam on pružio bi nadmašile i trošak teretane. Ne samo da štedite novac na gorivo, održavanje automobila i vreme koje biste izgubili u gužvi, možete zameniti teretanu kao oblik fizičke aktivnosti.

Vožnja bicikla vam neće doneti velike mišiće (osim ako niste pravi zaluđenik) ali je odličan izvor preko potrebne fizičke aktivnosti i lako može zameniti traku, ili zamislite – bicikl iz teretane.

#6 Lepši putevi

Postoje neka mesta gde automobil može da ide, a bickl ne može. Međutim, postoji mnooogo mesta gde možete voziti bicikl, ali ne i automobil. Biciklističke rute vas mogu odvesti kroz zelene površine i parkove.

Osim toga, iako su biciklističke staze većinom paralelno uz ulice, vožnja bicikla ne zahteva toliko pažnje koliko vam je potrebno za volanom automobila i možete posmatrati grad na potpuno drugačiji način.

#7 Traženje parkinga po pola sata? Prošlost!

Ako ste svakodnevni vozač, znate koliko vremena i živaca traženje parkinga može da oduzme. Vožnja bicikla značajno menja situaciju. Obično je znatno lakše pronaći mesto na koje možete da osigurate bicikl, nego da parkirate auto.

#8 Čuvate automobil (i svoj novčanik)

Gradska vožnja je loša za automobil. Dosta stani-kreni vožnje utiče na skraćenje intervala održavanja i povećava njihove troškove. Osim toga, kratke vožnje ne dozvoljavaju motoru da dostigne optimalnu radnu temperaturu, zbog čega je između ostalog i veća potrošnja goriva.

Kratke vožnje skraćuju i radni vek akumulatora, i ne dozvoljavaju sistemima za prečišćavanje izduvnih gasova na dizel vozilima da funkcionišu optimalno.

Ako počnete da vozite bicikl umesto automobila za kratke vožnje, automobil će vam duže trajati, imaće veću prodajnu vrednost i trošićete manje novca na njegovo održavanje.

#9 Najbolje od svega – skoro svako može da učestvuje!

Šta izdvaja vožnju bicikla od ostalih oblika fizičke aktivnosti? Pa, recimo skoro da nećete videti čoveka od 130 kila kako džogira 5 kilometara… Ali vožnja bicikla? Bez problema!

Biciklizam je aktivnost koja nije stresna za naše zglobove, što je naročito važno za gojazne osobe koje svakim korakom tokom džogiranja oslanjaju višak težine na kolena i zglobove. Kada vozite bicikl, sva ta težina odlazi na sedište, i nema preteranog opterećenja na zglobovima.

Raduje nas što postoji inicijativa za promovisanje bezbedne vožnje bicikla kod dece. Postoji mnogo razloga zašto treba ohrabrivati biciklizam, a ovo su glavni razlozi zašto da, makar ponekad, zamenite automobil za bicikl.

4 Responses

Leave a Reply