Brisel daje pešacima i biciklistima prednost širom grada

Brisel-daje-prednost-pešacima-i-biciklistima

Čitavo unutrašnje gradsko područje Brisela uskoro bi trebalo postati znatno više naklonjeno biciklistima i pešacima u nastojanju da se ljudima pruži više prostora zbog pandemijskih uslova života.
Da bi olakšala socijalno distanciranje tokom COVID-19 krize, belgijska prestonica će od početka maja dati prednost onima koji se kreću peške ili biciklom unutar zone Pentagona – područja okruženog unutrašnjim obilaznicom – postavljajući ograničenja brzine na 20km/h za motorna vozila. Očekuje se da će Belgijska vlada u petak izneti planove za početak ublažavanja trenutnog vanrednog stanja i policijskog časa, dok premijerka Sophie Vilmes obećava da će zemlja preduzeti “korak po korak” pristup ukidanju svih ograničenja.

Plan mobilnosti, koji je pregledan tokom ponedeljka u Le Soi-u, izradili su gradonačelnik Brisela Philippe Close i Alderman Bart Dhondt, čije su socijalističke i zelene partije deo gradske vladajuće koalicije. Portparol komiteta rekao je za POLITICO da grad teži „iskoreniti mere socijalne distance“ i na kraju „pruži više prostora ljudima i posebno biciklističkoj i pešačkoj zajednici“.

Oni su rekli da će nove mere stupiti na snagu početkom maja, „kad se postave signalizacije“ i da će se zadržati „do daljnjeg“. “Ideja nije da se izbace automobili, već da se javni prostor deli na bolji način“, rekao je portparol. Planovi će takođe uključivati odluku da određeni popularni parkovi poput Bois de la Cambre ostanu zatvoreni za saobraćaj.

 

Frankfurtski biciklisti izvode gerila akciju zahtevajući pretvaranje viška traka u biciklističke pop-up staze

 

Brisel je samo jedan od nekoliko evropskih gradova koji su promenili svoja pravila mobilnosti kao posledica pandemije koronavirusa. Teško pogođeni Milano je nedavno najavio da će 35 kilometara njegovih ulica ovog leta, biti pretvorene u biciklističke i pešačke zone, pri čemu će pristup automobilima biti strogo ograničen kako bi se omogućila veća društvena udaljenost i protok stanovništva.

U Berlinu, gradske vlasti oduzimaju drumski prostor od vozača, kako bi napravili šire biciklističke linije koje obezbeđuju sigurno kretanje dok pandemija traje.

izvor: Politico

Leave a Reply