U petak, 10. marta. 2023. godine, održaće se Okrugli sto u Prostoru Miljenko Dereta na adresi Dobračina 55, s početkom u 17:30 časova. Predviđeno je da panel traje oko sat vremena, nakon čega ćemo otvoriti raspravu i uključiti publiku.
Povod za okrugli sto je Nacrt Zakona o bezbednosti saobraćaja koji nam donosi nove propise za vozače električnih trotineta, koji po poslednjim informacijama iz medija najverovatnije neće moći da se koriste na trotoarima i u pešačkim zonama, dok će imati obavezu da nose svetloodbojne prsluke. Nedoumice oko Nacrta Zakona probaćemo da razrešimo sa profesorom sa katedre za bezbednost Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Borisom Antićem.
Preko linka na panel će se uključiti dr. Miloš Mladenović, docent na Aalto univerzitetu iz Helsinkija, koji se takođe bavi saobraćajem iz perpsektive održive mobilnosti i prostornog planiranja, i on će nam predstaviti svoju studiju, zapažanja i predloge o korišćenju električnih trotineta u glavnom gradu Finske. Na panelu učestvovati i predstavnik distributera električnih trotineta Ooter scooter Nikola Grujović.
Planirano je da predstavljanje studije i razgovor panelista traje maksimalno sat vremena, da bismo posle otvorili prostor za pitanja iz publike. Okrugli sto će biti prenošen uživo na našoj fejsbuk stranici i Youtube kanalu [Livestream link 👉 https://youtube.com/live/RWioSmplDl4].
Razgovor će moderirati Zoran Bukvić, izvršni direktor Ulica za bicikliste, a govornici će biti:
1. Prof. dr Boris Antić – profesor na katedri za bezbednost saobraćaja na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu
2. Dr. Miloš Mladenović, naučni saradnik na smeru za planiranje i transport univerziteta Aalto u Helsinkiju (online)
3. Nikola Grujović – predstavnik uvoznika i distributera električnih skutera Ooter scooter
4. Ognjen Todorović, Gradski sekretarijat za Saobraćaj, Beograd.
Udruženje građana Ulice za bicikliste od svog osnivanja 2011. godine posvećeno je podizanju svesti o ravnopravnom učešću vozača bicikla u urbanom saobraćaju. Naša misija je da menjamo politiku urbanog razvoja kako bi Beograd bio prilagođen pešacima, alternativnom saobraćaju i biciklističkoj infrastrukturi u granicama grada.
Facebook event: https://www.facebook.com/events/166098909564905
Jednostavno, postoji već zakon o biciklima sa pomoćnim motorom. Primeniti ga na električne bicikle i trotinete.