Subvencije za kupovinu bicikala stižu i u Beograd – da li je ovo dovoljno?

brankov most bicikl pešaci koronavirus pandemija žuta traka covid19 biciklanje

Nakon Novog Sada i Niša, i Beograd je na listi gradova u Srbiji koji će deliti subvencije biciklistima. 

Kako kažu predstavnici grada, ovaj predlog će se naći na sednici Gradske skupštine u julu, subvencija po biciklu bi trebalo da bude 5000 dinara i da ih dobije prvih 2000 Beograđana koji se prijave, dok će uslov biti da je bicikl domaće proizvodnje.

Ova inicijativa dolazi sa malim zakašnjenjem, jer su biciklistička udruženja još početkom 2020 od ministra Trivana tražila da se pored hibridnih automobila subvencijama podrže i dvotočkaši. 

Na tom sastanku  je procenjeno da bi bilo bolje da se subvencije dele na nivou gradova, tako da je inicijativa počela da se sprovodi ove godine.

U Beogradu smo o ovome vodili razgovore sa gradskom upravom prošle godine, a nedavno smo i u okviru Plana kvaliteta vazduha dali primedbu da pored električnih bicikala i trotineta subvencijama treba podržati i obične bicikle, što je i prihvaćeno.

Obzirom da je na nacionalnom nivou za hibridne i električne automobile prošle godine bilo opredeljeno 120 miliona dinara, a samo šestina tog novca je potrošena, jasno je da jako mali broj građana sebi može da priušti tako skupe automobile i da sredstva treba preusmeriti na mikromobilnost i zamenu individualnih ložišta i malih kotlarnica, da bi se efikasno smanjilo zagađenje.

Bicikli, e-bicikli i e trotineti mogu pomoći u smanjenju buke i zagađenja u gradskim sredinama ,a pritom su i odlična prevencija pošto pružaju fizičku distancu i sjajna su alternativa javnom provozu. 

Iako struja za e-bicikle i trotinete dolazi dobrim delom iz prljavih izvora energije, ova prevozna sredstva zauzimaju manje prostora, bezbednija su po okolinu  i ipak emituju manje zagađujućih materija, te su svakako odlična alternativa privatnom automobilu.

Leave a Reply