Da li električne bicikle ubijaju draž pedaliranja na dvotočkašu?

električni bicikl

Vožnja bicikla. Oslobađajuća aktivnost koja nam pruža fizičku aktivnost i mogućnost da dođemo do željene destinacije brže i da više obraćamo pažnju na svoju okolinu. Međutim, skorašnji trend električnih bicikala menja našu scenu, na bolje ili na gore?

Električni bicikl nije pravi bicikl

Glavni argument koji protivnici električnih bicikala imaju prema ovoj napravi jeste da električni bicikl ne može da se smatra istinskom biciklom.

Oni će vam reći da pravi bicikl nema motor već jedina snaga koju on zahteva da bi se kretao jeste ona koja dolazi iz pokretanja zgloba kolena i čiste mišićne snage.

Bicikl treba da pruži nalet endorfina, način da se sagori (višak) kalorija na putu do posla ili kuće. Iako je električni bicikl bolji za okolinu od automobila, na kraju se odričete ključnog dela čitavog rituala.

Kada vozite pravi bicikl vi postajete bolji i jači.

Kada bicikl radi posao za vas, ljudima nedostaje osećaj postignuća i na kraju ih čini još lenjijim. Pružaju osećaj lažnog postignuća. Ljudi će ubediti sebe da rade više nego što mogu da bi postigli isti rezultat, a njihovo zdravlje će patiti zbog toga.

Šta je dobro kod električnog bicikla

Može se reći da je glavni argument protiv električnog bicikla donekle logičan, ali zaboravljaju se veliki benefiti koje baterija prikačena na dva točka pruža.

Električni bicikl je most u svet biciklizma

Ne možemo naterati ljude da se reše četvorotočkaša kroz otkup vozila svih vrsta, ali ih možemo uvesti u svet biciklizma bez prevelikog odricanja i nagle promene. Makar za kraću vožnju.

Ljudi su robovi navike i potreban je veliki podsticaj da bi neko promenio svoju svakodnevnicu, a električni bicikl je upravo to. Biciklizam treba ohrabrivati svuda!

Umesto da neko ko je poslednji put seo na bicikl u 11. godini sutradan ostavi parkiran automobil i krene da vrti pedale kroz grad verovatno neće doživeti ovo iskustvo kao prijatno, već kao nešto što mora.

Tu stupa električni bicikl, koji deluje kao set pomoćnih točkova i priprema pojedinca za istinski doživljaj pedaliranja.

Bicikl za svakoga

Najvažnija stvar kod električnog bicikla jeste da on omogućava svakome da sedne za dva točka i smanji zagađenje okoline i zakrčenje u saobraćaju.

Zar to nije cilj? Izvući što više ljudi iz automobila i stvoriti svet u kojem ima toliko biciklista da gradske vlasti moraju da prilagode gradsku sredinu potrebama biciklizma.

Električni bicikl je uzbudljiva inovacija koja će proširiti zajednicu biciklista.

Nemojmo zaboraviti da iako bicikl može da vozi neko ko nije u najboljoj fizičkoj formi, postoje ljudi koji zbog zdravstvenih problema nisu u mogućnosti da učestvuju u ovoj aktivnosti.

Električni bicikl omogućava ljudima sa srčanim problemima, veštačkim kukovima, kolenima i drugim zdravstvenim stanjima koji ne ostavljaju drugi izbor osim automobila, da zapravo sednu za dva točka!

Osim ljudi sa zdravstvenim problemima, mnogim potpuno zdravim, pa i naročito fit ljudima bicikl nije privlačna alternativa vožnji iz razloga što bi vožnja bila previše fizički naporna, izazivala značajno znojenje i zakomplikovala odlazak biciklom na posao.

Vožnja električnog bicikla eliminiše ovaj problem, a deluje pozitivno na okruženje.

Naročito u brdovitim predelima grada gde bi vožnja bila veoma neprivlačna za one koji nisu istinski zaluđenici.

Električni bicikl pomaže ljudima da budu zdraviji

Vožnja bicikla je jedna od najmanje zahtevnih fizičkih aktivnosti, ali za one koji se ne bave nikakvom aktivnošću već duže vreme, ni ovaj vid nije privlačan.

Pomoć koju električna energija pruža u pokretanju bicikla je ona inicijalna kapisla koja lansira ljude u zdraviji način života.

Ne zaboravimo da i električni bicikl ima pedale

Električni motor je moćan, ali ima svoja ograničenja. Pre svega je njegova namena da pomaže, a ne zameni ljudski napor. Pedale nisu za ukras.

Neki ljudi gotovo uopšte ne koriste električnu asistenciju, jedino kada zaista moraju. A i većina električnih bicikala ne može da savlada brdo bez pedaliranja.

Na kraju krajeva, da li biste radije delili ulice sa vozačima električnog bicikla ili kamiondžijama i velikim SUV modelima?

Leave a Reply